A szöveg időállapota: 2014.XI.25. - 2014.XI.25.
Időállapot váltás: 2014.XI.25. - 2014.XI.25.
2014.XI.26. -


17/2014. (XI. 24.) önkormányzati rendelet

a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (IV. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (IV. 26.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör) 1. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. § (6) A Képviselő-testületet a 2014. október 12-diki önkormányzati választásokat követően 4 fő egyéni listán megválasztott képviselő, továbbá a lakosság által közvetlenül megválasztott polgármester alkotja. A megválasztott képviselők száma 5.”

2. § Az Ör. 28. § (1) bekezdése kiegészül a következő g) pont rendelkezéseivel:

„g) eskütételét követően három hónapon belül indokolatlanul nem vesz részt a kormányhivatal által szervezett képzésen;”

3. § Az Ör. 30. § helyébe a következő rendelkezés lép

„30. § (1) A polgármester feladatát főállásban látja el.

(2) A polgármester fő feladata:

a) biztosítja a Képviselő-testület demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,

b) a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése,

c) a képviselők és bizottság munkájának segítése,

d) együttműködés a helyi pártszervekkel, egyesületekkel és egyéb civil szervezetekkel.

(3) A polgármester hetente legalább egy alkalommal előre meghirdetett lakossági ügyfélfogadást tart, a képviselőket hivatali időben soron kívül fogadja.

(4) A polgármester éves szabadságolási tervét a költségvetési rendelet tervezet benyújtásával egyidejűleg nyújtja be a Képviselő-testületnek. A polgármester a szabadságolási ütemtervben esedékes, ki nem vett szabadságról az esedékességet követő soron következő testületi ülésen ad tájékoztatást, ezzel egyidejűleg megjelöli a ki nem vett szabadág ismételt esedékességének időpontját. Egyéb esetekben a polgármester szabadság engedélyezéséről a Képviselő-testület dönt. A polgármester szabadságolásával kapcsolatos döntéseit a Képviselő-testület vita nélkül hozza meg.

(5) A polgármester az éves szabadságolási terv benyújtása során tájékoztatást ad az előző évben ki nem adott szabadságának mértékéről. Az elszámolásban be kell mutatni az előző évben kivett és a következő évre átvitt szabadság mértékét. Az önkormányzati ciklus utolsó rendes soros ülésén a jegyzőnek előterjesztésében tájékoztatást kell adni a polgármester részére kiadott és a ki nem adott szabadságról, a megváltással járó költségvetési kihatásáról.

(6) A tisztségviselők hivatalos tárgyalásaihoz, önkormányzati rendezvényekhez kapcsolódó vendéglátáshoz és ajándékozáshoz, továbbá egyéb reprezentációs célú kiadásokhoz az éves költségvetési rendeletben meghatározott mértékű előirányzatot használhatnak fel.

(7) Az előirányzat felhasználását a polgármester engedélyezi.”

4. § Az Ör. 32. § (3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép

„32. § (3) Az alpolgármester a polgármester tartós távollétében minden munkanap 10 és 12 óra között az önkormányzati hivatalban intézi az operatív ügyeket, illetve minden hét pénteki napján 8 és 9 óra között ügyfélfogadást tart.”

5. § Az Ör. 24. Gazdálkodás, ellenőrzés alcíme helyébe a következő rendelkezések lépnek

24. Gazdálkodás, ellenőrzés

39. § (1) A Képviselő-testület feladatai ellátásához gazdasági társaságot vagy költségvetési szervet hoz létre.

(2) A Képviselő-testület a költségvetési szerv alapítása, átalakítása, átszervezése során dönt a költségvetési szerv saját gazdasági szervezetének létrehozásáról, vagy ennek hiányában a gazdasági feladatoknak más, gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv kijelöléséről.

(3) A költségvetési szervek szakágazati és alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti besorolását a 6. melléklet tartalmazza.

(4) A költségvetési szervek kiadásainak készpénzben történő teljesítésének eseteit a 7. melléklet tartalmazza.

40. § (1) A Képviselő-testület intézményei gazdálkodását felül kell vizsgálni. Az éves beszámoló felülvizsgálata során az önkormányzat:

a) értékeli a költségvetési szerv alaptevékenységébe tartozó feladatainak szakmai teljesítését és annak a költségvetési előirányzattal való egyezőségét,

b) értékeli a költségvetési előirányzat megállapításának módjára figyelemmel a pénzügyi teljesítés és a feladatmegvalósítás összhangját,

c) értékeli az eredeti, a módosított terv- és tényadatok eltérését,

d) vizsgálja a számszaki beszámoló belső, valamint az önkormányzat által meghatározott adatszolgáltatási elvárással való összhangját.

(2) A polgármester minden év január 31-éig benyújtja a Képviselő-testületnek döntésre az éves költségvetési beszámolónak a költségvetési szervek beszámolásához kapcsolódó szöveges indokolásának részletes tartalmi és formai követelményeit.

(3) A költségvetési szervek a Képviselő-testület felé az éves beszámolóikat március 31-éig nyújtják be.

(4) A jegyző a költségvetési szervek által benyújtott beszámolót a április 10-éig szakmailag felülvizsgálja és értékelő megállapításait csatolja a beszámolókhoz.

(5) A Képviselő-testület áprilisi ülésén dönt a költségvetési szervei éves beszámolójáról. A költségvetési szerveket számszaki beszámolójuk és szakmai működésük elbírálásáról, annak jóváhagyásáról írásban értesíti.

41. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat belső pénzügyi ellenőrzését a jogszabályok szerinti folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés és belső ellenőrzés útján biztosítja.

(2) A Képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei belső ellenőrzési feladatait önkormányzati társulás útján látja el.

(3) Az önkormányzat egészére vonatkozó éves belső ellenőrzési tervet a Képviselő-testület októberi rendes ülésére kell előterjeszteni jóváhagyásra.

(4) A polgármester az éves ellenőrzési jelentést, valamint az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek éves ellenőrzési jelentései alapján készített éves összefoglaló ellenőrzési jelentést a zárszámadási rendelettervezettel egyidejűleg a képviselő-testület elé terjeszti.

42. § A 2007. évi CLII. tv. 3. § alapján Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete által, illetve egyetértésével kinevezett vagyonnyilatkozat tételre kötelezett vezetők körét az SZMSZ 5. melléklete tartalmazza.

43. § (1) A 42. §-ban vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettnek a vagyonnyilatkozatát a 33. § (5) bekezdés d) pontjában nevesített önkormányzati szerv titkári feladatait ellátó személyzeti ügyintézőjének kell átadnia.

(2) A személyzeti ügyintéző a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában előírt módon, de elkülönítetten tárolja és kezeli a jegyző kinevezési hatáskörébe tartozó köztisztviselők és a 43. §-ban kötelezettek vagyonnyilatkozatait is.

(3) Az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatát a Hivatal kirendeltségének testületi üléseket munkaköri feladatként ellátó hivatali dolgozó tárolja.”

6. § (1) Az Ör. 6. melléklete helyébe a rendelet 1. melléklete lép.

(2) Az Ör. 7. mellékletként kiegészül a rendelet 2. mellékletével.

7. § (1) Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.

(2) Hatályát veszti az Ör. 10. § (2) bekezdés b) pontja.

1. melléklet a 17/2014. (XI. 24.) önkormányzati rendelethez

Csárdaszállás Községi Önkormányzat közfeladatai kormányzati funkció szerinti besorolása
A B
Kormányzati funkció Megnevezése
1 011130 Önkormányzatok és Önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
2 011220 Adó-, vám- és jövedéki igazolás
3 013320 Köztemető fenntartás és működtetés
4 013350 Az Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
5 106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése
6 107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
7 022010 Polgári védelem ágazati feladatai, lakosság felkészítése
8 031030 Közterület rendjének fenntartása (mezőőri szolgálat)
9 032010 Tűz- és katasztrófavédelem igazgatása
10 041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
11 041232 Start közmunkaprogram- Téli közfoglalkoztatás
12 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
13 041236 Országos közfoglalkoztatási program
14 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
15 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
16 047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő feladatok
17 051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
18 063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése
19 064010 Közvilágítás
20 066010 Zöldterületek kezelése
21 066020 Város és Községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
22 076062 Település-egészségügyi feladatok
23 082044 Könyvtári szolgáltatások
24 091140 Óvodai nevelés ellátás működtetési feladatai
25 091220 Köznevelési intézmények 1-4. évfolyamos tanulók köznevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladat
26 096020 Iskolai intézményi étkeztetés

2. melléklet a 17/2014. (XI. 24.) önkormányzati rendelethez

A kiadások készpénzben történő teljesítésének esetei

1) folyószámlával nem rendelkező foglalkoztatottak bérkifizetése

2) folyószámlával nem rendelkezők FHT, LFT, RSZS és egyéb segélyezések

3) kiküldetés

4) munkába járás költség

5) munkavégzéshez kapcsolódó költségtérítés

6) készpénzben vásárolt dologi kiadások

1. függelék a 6/2013. (IV. 26.) önkormányzati rendelethez

Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének tagjai
Petneházi Bálintné Polgármester Független
Bodó Ferencné egyéni listás képviselő Független
Kovalcsikné Bakucz Mária egyéni listás képviselő Független
Makai Zsigmond egyéni listás képviselő FIDESZ-KDNP
Nagy Zsolt Sándorné egyéni listás képviselő Független

2. függelék a 6/2013. (IV. 26.) önkormányzati rendelethez

Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző bizottság névsora

Elnök:

Makai Zsigmond (képviselő)

Tagok:

Bodó Ferencné (képviselő)

Kovalcsikné Bakucz Mária (képviselő)

Dr. Farkas János

Gulyásné Kádár Anna